La Biblioteca Joan Coromines del Masnou presenta el Club Lectors Intrèpids, una trobada literària per a públic infantil, d'entre 7 i 9 anys, que té un nivell de lectura mitjà i que vol gaudir del plaer de llegir.

Bibliografia


Us presentem una guia de lectura on els adults trobareu bibliografia útil relacionada amb la lectura i els infants.


Fomentar el gust per la lectura en els infants:
  • ALBERCA, Fernando. Pequeños grandes lectortes. Barcelona: Vergara, 2018 
  • ALBA RICO, Santiago. Leer con niños. Barcelona: Penguin Random House, 2015
  • GIRBÉS APARISI, Joan Carles. Llegir per a créixer: guia pràctica per a fer fills lectors. Alzira: Fund. Bromera per al Foment de la Lectura, 2006
  • KOHAN, Silvia Adela. Taller de lectura: el método: estrategias creativas para motivar a leer y proporcionar nuevos modos de leer más y mejor. Barcelona: Alba, 2006
  • LAGE FERNÁNDEZ, Juan José. Animar a leer desde la biblioteca. Madrid: CCS, cop. 2005
  • LONG, Guillaume. 101 bones raons per no parar de llegir. Barcelona: Barcanova, 2012
  • M'agrada llegir: com fer els teus fills lectors / edició de Joan Portell [et al.]. Badalona: Ara Llibres, 2004
  • MATA, Juan. Animación a la lectura: 10 ideas clave: hacer de la lectura una práctica feliz, trascendente y deseable. Barcelona: Graó, 2008
  • MERINO, Paciano. Formar lectores en la era digital. Madrid: Ediciones de la Torre, 2015
  • NUÑO DEL VALLE, Francisco Manuel. Ideas prácticas para animar a la lectura desde casa. Córdoba: Berenice, 2013
  • PETIT, Michèle. Una Infancia en el país de los libros. Barcelona [etc.]: Océano, 2008
  • PORTELL RIFÀ, Joan. Llegim?: com fer lectors entusiastes. Badalona: Abadia de Montserrat, DL 2017 
  • SARTO, María Montserrat. Animación a la lectura: con nuevas estrategias. Madrid: SM, 2007
  • SOTA, Txell. La Lectura en veu alta: el gust de llegir, el plaer d'escoltar. Barcelona: Text-La Galera, 2015
  • TEIXIDOR, Emili. La Lectura i la vida: com incitar els nens i els adolescents a la lectura. Barcelona: Columna, 2007

Aprendre a narrar contes:
  • KOHAN, Silvia Adela. Abuelos cuentacuentos: claves para contar historias a los nietos. Barcelona: CEAC, 2008
  • LLUCH, Gemma. Més contes per favor!: guia pràctica per a contar històries. Alzira: Bromera, 2014
  • MONTERO, Beatriz. Secretos del cuentacuentos, Los. Madrid : CCS, cop. 2010
  • PISANTY, Valentina. Cómo se lee un cuento popular. Barcelona [etc.]: Paidós, 1995

Ajudar als infants amb contes:
  • MOLIST, Pep. Libros tranquilos, Los: El curso de la vida a través de la literatura infantil. Madrid: Anaya, 2006
  • ESTIVILL, Eduard. Cuentos para crecer: historias mágicas para educar con valores. Barcelona: Planeta, 2006
  • PUJOL I PONS, Esteve. El Gran llibre de les emocions. Badalona: Parramón, cop. 2012
  • VALLVERDÚ DEL OLMO, Carmina. Cuentoterapia: el cuento como método de terapia. Barcelona: Metaphora, cop. 2014

Infants amb dificultats lectores:
  • PEARSON, Rufina. Dislexia: una forma diferente de leer. Buenos Aires [etc.]: Paidós, 2017 

El lector adolescent:
  • CASSANY, D. En línia: llegir i escriure a la xarxa. Barcelona: Graó. (Biblioteca d’articles; 183). 2011
  • COLOMER, Teresa. [Tesi doctoral]: La formació del lector literari a través de la literatura infantil i juvenil. 2009
  • JOVER, Guadalupe. Un món per llegir. Educació, adolescents i literatura. Barcelona: Rosa Sensat. 2007
  • MANRESA, Mireia. L’univers lector adolescent. Dels hàbits de lectura a la intervenció educativa. Barcelona: Rosa Sensat. 2013
  • MANRESA, Mireia. [Tesi doctoral]: Els hàbits lectors dels adolescents. Efectes de les actuacions escolars en les pràctiques de lectura. 2011
  • RAMOS, Joan Marc. [Tesi doctoral]: El gènere literari com a eix vertebrador del desenvolupament de la formació literària dels alumnes de Secundària. 2006
  • TURRIÓN, Celia. [Tesi doctoral]: Narrativa infantil y juvenil digital. ¿Qué ofrecen las nuevas formas al lector literario? 2015

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada