Us presentem una guia de lectura on els adults trobareu bibliografia útil relacionada amb la lectura i els infants.
Fomentar el gust per la lectura en els infants:
- ALBERCA, Fernando. Pequeños grandes lectortes. Barcelona: Vergara, 2018
- ALBA RICO, Santiago. Leer con niños. Barcelona: Penguin Random House, 2015
- GIRBÉS APARISI, Joan Carles. Llegir per a créixer: guia pràctica per a fer fills lectors. Alzira: Fund. Bromera per al Foment de la Lectura, 2006
- KOHAN, Silvia Adela. Taller de lectura: el método: estrategias creativas para motivar a leer y proporcionar nuevos modos de leer más y mejor. Barcelona: Alba, 2006
- LAGE FERNÁNDEZ, Juan José. Animar a leer desde la biblioteca. Madrid: CCS, cop. 2005
- LONG, Guillaume. 101 bones raons per no parar de llegir. Barcelona: Barcanova, 2012
- M'agrada llegir: com fer els teus fills lectors / edició de Joan Portell [et al.]. Badalona: Ara Llibres, 2004
- MATA, Juan. Animación a la lectura: 10 ideas clave: hacer de la lectura una práctica feliz, trascendente y deseable. Barcelona: Graó, 2008
- MERINO, Paciano. Formar lectores en la era digital. Madrid: Ediciones de la Torre, 2015
- NUÑO DEL VALLE, Francisco Manuel. Ideas prácticas para animar a la lectura desde casa. Córdoba: Berenice, 2013
- PETIT, Michèle. Una Infancia en el país de los libros. Barcelona [etc.]: Océano, 2008
- PORTELL RIFÀ, Joan. Llegim?: com fer lectors entusiastes. Badalona: Abadia de Montserrat, DL 2017
- SARTO, María Montserrat. Animación a la lectura: con nuevas estrategias. Madrid: SM, 2007
- SOTA, Txell. La Lectura en veu alta: el gust de llegir, el plaer d'escoltar. Barcelona: Text-La Galera, 2015
- TEIXIDOR, Emili. La Lectura i la vida: com incitar els nens i els adolescents a la lectura. Barcelona: Columna, 2007
Aprendre a narrar contes:
- KOHAN, Silvia Adela. Abuelos cuentacuentos: claves para contar historias a los nietos. Barcelona: CEAC, 2008
- LLUCH, Gemma. Més contes per favor!: guia pràctica per a contar històries. Alzira: Bromera, 2014
- MONTERO, Beatriz. Secretos del cuentacuentos, Los. Madrid : CCS, cop. 2010
- PISANTY, Valentina. Cómo se lee un cuento popular. Barcelona [etc.]: Paidós, 1995
Ajudar als infants amb contes:
- MOLIST, Pep. Libros tranquilos, Los: El curso de la vida a través de la literatura infantil. Madrid: Anaya, 2006
- ESTIVILL, Eduard. Cuentos para crecer: historias mágicas para educar con valores. Barcelona: Planeta, 2006
- PUJOL I PONS, Esteve. El Gran llibre de les emocions. Badalona: Parramón, cop. 2012
- VALLVERDÚ DEL OLMO, Carmina. Cuentoterapia: el cuento como método de terapia. Barcelona: Metaphora, cop. 2014
Infants amb dificultats lectores:
- PEARSON, Rufina. Dislexia: una forma diferente de leer. Buenos Aires [etc.]: Paidós, 2017
El lector adolescent:
- CASSANY, D. En línia: llegir i escriure a la xarxa. Barcelona: Graó. (Biblioteca d’articles; 183). 2011
- COLOMER, Teresa. [Tesi doctoral]: La formació del lector literari a través de la literatura infantil i juvenil. 2009
- JOVER, Guadalupe. Un món per llegir. Educació, adolescents i literatura. Barcelona: Rosa Sensat. 2007
- MANRESA, Mireia. L’univers lector adolescent. Dels hàbits de lectura a la intervenció educativa. Barcelona: Rosa Sensat. 2013
- MANRESA, Mireia. [Tesi doctoral]: Els hàbits lectors dels adolescents. Efectes de les actuacions escolars en les pràctiques de lectura. 2011
- RAMOS, Joan Marc. [Tesi doctoral]: El gènere literari com a eix vertebrador del desenvolupament de la formació literària dels alumnes de Secundària. 2006
- TURRIÓN, Celia. [Tesi doctoral]: Narrativa infantil y juvenil digital. ¿Qué ofrecen las nuevas formas al lector literario? 2015
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada